7 اصل UX برای اعمال در سئوی شما

ux

تجربه کاربر یکی از مهمترین جنبه های طراحی وب است، اما بسیاری از کارشناسان نادیده می گیرند. تجربه کاربر به عنوان یک مفهوم شامل همه جنبه های تعامل کاربر نهایی با یک شرکت است.

این بدان معناست که شما باید استراتژی های UX مناسب را برای همه چیز از صفحه اصلی تا بازاریابی ایمیلی و حتی لیست های خود در Google کشف کنید.

امروز، ما قصد داریم برخی از نحوه استفاده از اصول UX و 7 اصل UX را برای تصویر مشتری خود در موتورهای جستجو بررسی کنیم.

چرا فهرست موتورهای جستجوی شما اهمیت دارد

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: 89 درصد از مشتریان فرایند خرید خود را با یک موتور جستجو شروع می کنند. این بدان معناست که چه در حال ایجاد سبد فروش برای فروش خدمات خود هستید و چه ایجاد وب سایت برای مشتری، اولین ارتباط مشتری با طراحی شما در صفحه اصلی نیست.

بیشتر اوقات ، شما قبل از اینکه متوجه شوید یک تجربه خاص را برای کاربر نهایی هدایت می کنید. قبل از اینکه بتوانید با طراحی سایت زیبا یا پیشنهاد CTA شگفت انگیز ، مخاطبان را مجذوب خود کنید، باید آنها را متقاعد کنید که روی پیوند Google شما کلیک کنند.

وقتی روی تجربه کاربری سرمایه گذاری می کنید، به مسیری که کاربر نهایی هنگام تعامل با یک نام تجاری طی می کند، فکر می کنید. این اغلب به معنای در نظر گرفتن مواردی مانند قصد کاربر، نیازهای آنها و نقاط درد است.

این اصول یکسان برای ایجاد یک لیست موتورهای جستجو چشمگیر اعمال می شود.

UX در یک وب سایت همه چیز این است که به مخاطبان خود آنچه را که نیاز دارند به صورت آگاهانه و استراتژیک ارائه دهد. UX در نتایج موتورهای جستجو به همان شیوه عمل می کند.

چگونه می توان لیست جستجوی خود را با UX برجسته کرد

بنابراین ، چگونه می توانید اصول UX را در نتایج جستجوی Google خود اعمال کنید؟

خیلی راحت تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید.

مرحله 1: نشان دادن ارزش فوری

ارائه یک تجربه عالی در وب سایت اغلب به معنای ارائه اطلاعات مورد نیاز در اسرع وقت به کاربران نهایی است. تصور کنید که یک صفحه فرود طراحی می کنید. شما نمی خواهید مخاطبان شما برای همیشه آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. در عوض ، باید مطمئن شوید که ارزش صفحه بلافاصله مشخص است.

هنگام ایجاد تصویر برای فهرست موتورهای جستجو، باید همان رویکرد را داشته باشید. این اغلب به معنای تفکر دقیق در مورد دو موضوع است: عنوان و توضیحات متا.

از هر 10 کاربر، 8 نفر می گویند که اگر عنوانی جذاب باشد، روی آن کلیک می کنند. این بدان معناست که قبل از هر کار دیگری برای بهبود استراتژی SEO خود، باید مطمئن شوید که عنوان صفحه وب شما توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

بهترین عناوین ارزش فوری را ارائه می دهند. این عناوین دقیقاً به مخاطب می گویند که وقتی روی صفحه کلیک می کند، چه چیزی دریافت می کند. این مورد باعث می شود، با ماندن در صفحه فرود باعث برجسته شدن برندتان خواهید شد.

نکته مهم در مورد استفاده از عنوان عالی برای یک صفحه این است که مهم نیست در نتایج جستجو در چه رتبه ای قرار گرفته اید. خواه شما شماره 2 باشید یا شماره 5 ، اگر مشتریان چیزی را که می خواهند پیدا کنند، کلیک می کنند.

این درست مانند استفاده از CTA در صفحه فرود است. مطمئن شوید عناوین شما عبارتند از:

آموزنده

بلافاصله ارزش مخاطبان خود را نشان دهید.

برای موبایل بهینه شده است

به یاد داشته باشید، ممکن است مخاطبان عنوان کامل شما را در برخی از صفحه ها نبینند. این بدان معناست که شما باید کلمات اولیه را حساب کنید.

خواندن آسان

آن را کوتاه، ساده و واضح بیان کنید، به زبان کاربران نهایی صحبت کنید.

مرحله 2: با آدرس های اینترنتی خود اعتماد ایجاد کنید

عوامل اعتماد یکی دیگر از اجزای ضروری UX خوب است.

هنگامی که در حال طراحی وب سایت برای برند جدید هستید، می دانید که وظیفه شما این است که به بازدیدکنندگان احساس آرامش دهید. حتی در دنیای دیجیتالی امروز، بسیاری از مشتریان نمی توانند پول یا جزئیات خود را به یک شرکت جدید بدهند.

در وب سایتی که طراحی می کنید، می توانید نمادهای اعتماد، نظرات و توصیفات را برای افزایش اعتبار نام تجاری پیاده سازی کنید. در موتورهای جستجو ، همه چیز با URL شما شروع می شود.

آدرس های اینترنتی مناسب برای جستجو که ماهیت صفحه را برجسته می کند، خیال مخاطبان را راحت می کند. وقتی روی صفحه ای در مورد “SEO چیست” در SERP ها کلیک می کنند، آنها می خواهند نشانی اینترنتی را ببینند که مطابقت دارد ، نه دسته ای از اعداد و نمادها را !

از ساختارهای لینک ثابت برای جستجو استفاده کنید تا فهرست شما معتبرتر به نظر برسد. با این کار شانس کلیک مشتری شما بر روی صفحه ای افزایش می یابد و به احتمال زیاد آنها لینک را با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

هنگامی که درباره ساختار پیوند تصمیم می گیرید، مطمئن شوید که در کل سایت ثابت است. اگر پیوندی با بقیه URL هایی که مخاطبان شما برای وب سایت شما می بینند مطابقت نداشته باشد، ممکن است فکر کنند در صفحه اشتباهی هستند. که نرخ پرش شما را افزایش می دهد.

مرحله 3: با توضیحات متا اطلاعاتی داشته باشید

برای ارائه UX عالی در وب سایت، اطمینان حاصل می کنید که بازدیدکننده شما می تواند در سریع ترین زمان ممکن به همه سوالات فوری خود پاسخ دهد. این شامل ارائه اطلاعات مناسب در هر صفحه و استفاده از ساختار ناوبری صحیح برای پشتیبانی از سفر بازدیدکنندگان است.

در SERP ها، می توانید همان تجربه آموزنده را با توضیحات متا ارائه دهید. اگرچه توضیحات متا اغلب نادیده گرفته می شوند، اما می توانند ارزش زیادی را ارائه دهند و به شما یا مشتری شما کمک می کند تا اولین تاثیر را در خود ایجاد کنید.

برای تسلط بر توضیحات متا:

از 160 کاراکتر کامل استفاده کنید

با ارائه اطلاعات مفید تا آنجا که می توانید در آن فضای کوچک، از توضیحات متا خود حداکثر استفاده را ببرید.

شامل CTA

 همانطور که CTA به راهنمایی مشتریان در صفحات وب سایت کمک می کند، آنها می توانند در کلیک روی SERPS کمک کنند. هنگامی که تصویر جستجوی خود را تقویت می کنید، فراخوانی برای اقدام مانند “درباره این مطلب بخوانید” یا “اینجا را کلیک کنید” معنا پیدا می کند.

بر ارزش تمرکز کنید

تمرکز خود را بر این بگذارید که در صورت کلیک بر روی لیست مشتریان، بینشی از آنچه برای آنها وجود دارد ارائه دهید.

فراموش نکنید که افزودن کلمات کلیدی به توضیحات متا اغلب مفید است. کلمات کلیدی شانس شما را برای رتبه بالاتر افزایش می دهد، اما همچنین به مخاطبان شما نشان می دهد که به نتیجه مناسب نگاه می کنند.

مرحله 4: با SNIPPET های غنی چشم ها را به دنبال خودتان بکشید.

احتمالاً متوجه شده اید که صفحات نتایج موتورهای جستجو در چند سال گذشته تغییر زیادی کرده است. از آنجا که گوگل تلاش می کند نتایج را مرتبط تر و آموزنده تر کند، ما شاهد ظهور مواردی مانند قطعات غنی هستیم. قطعات غنی عالی برای گفتن به مخاطبان خود هستند که کجا را نگاه کنند.

در یک وب سایت ، از عناصر طراحی، مانند رنگ های متضاد و متحرک، برای جلب توجه مخاطبان خود به یک فضای خاص استفاده می کنید. در موتورهای جستجو ، قطعات غنی می توانند نتایج مشابهی را به دنبال داشته باشند. تفاوت این است که به جای این که به بازدیدکننده ای بگویید که در صفحه بعدی چه باید بکند، به آنها می گویید روی سایت شما کلیک کنند نه سایت رقیب.

وقتی گوگل اسنیپت های غنی را معرفی کرد، می خواست راهی برای نمایش بهترین محتوای خود به مدیران ارائه دهد. قطعات غنی امروزه بیشتر در صفحات محصول و صفحات تماس استفاده می شوند ، زیرا می توانند نظرات را نشان دهند.

اگر کاربر وردپرس هستید یک افزونه غنی را در سایت خود نصب کنید. وقتی محتوای مورد نیاز خود را در وب سایت وارد می کنید، از منوی کشویی ابزار Rich snippet برای پیکربندی استفاده کنید.

در حالت ایده آل ، اگر می خواهید در بالای نتایج جستجو برجسته شوید، می خواهید اسنپیت کامل و غنی را هدف قرار دهید. اکثر اسنپیت های برجسته دارای متن و تصویر هستند. اگر می خواهید با نوشتن محتوای عالی و ترکیب آن با یک تصویر مرتبط ، به هر دوی اینها دسترسی داشته باشید، به شما کمک می کند.

مرحله 5: ارائه تنوع (بیشتر از نتایج را در نظر بگیرید)

به عنوان طراح یا توسعه دهنده وب سایت، می دانید که افراد مختلف در یک وب سایت اغلب به سمت چیزهای مختلف کشیده می شوند. برخی از بازدیدکنندگان شما ممکن است بلافاصله مجموعه ای از نقاط را مشاهده کرده و از آنها برای جستجوی پاسخ سال خود استفاده کنند. سایر بازدیدکنندگان تصاویر یا فیلم هایی را برای راهنمایی آنها می خواهند. بنابراین ، چگونه این نوع تنوع را در SERPS ارائه می دهید؟

ساده ترین گزینه این است که بیشتر صفحات نتایج جستجو را اشغال کنید. گوگل در حال حاضر مجموعه ای از روش های مختلف را در اختیار مشتریان قرار می دهد تا بتوانند پاسخ های مورد نظر خود را دریافت کنند.

اطمینان از اینکه شما یا یک مشتری دارای رتبه بندی محتوای متفاوتی برای کلمات کلیدی یکسان هستید، می تواند تجربه هر مشتری را در موتورهای جستجو به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. اغلب ، فرایند پخش تصویر در SERP ها به سادگی ایجاد انواع مختلف محتوا است.

برای دسترسی به مزایای ویدئو ، از مشتری خود بخواهید برای برخی از سوالات متداول یا موضوعات تحت پوشش خود، ویدیوهای YouTube ایجاد کند. اگر به بازاریابی سئو برای مشتری خود کمک می کنید، مطمئن شوید که آنها دارای صفحه پرسش و پاسخ یا راهی برای پاسخگویی سریع و مختصر به سوالات در مقالات هستند.

گام 6: با Google My Business اعتبارتان را افزایش دهید

صحبت از Google My Business ، این یکی دیگر از ابزارهای عالی است که برای بهبود UX در نتایج جستجو مناسب است. GMB یک ابزار رایگان است که توسط Google ارائه شده است. این به صاحبان مشاغل اجازه می دهد نحوه نمایش اطلاعات در نتایج جستجو را مدیریت کنند.

با استفاده از این سرویس، می توانید موقعیت یک شرکت را در نقشه های Google ، نمودار دانش و بررسی های آنلاین مدیریت کنید. تعیین محل شرکت یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای کمک به مخاطبین در یافتن سریع یک کسب و کار انجام دهید. به یاد داشته باشید ، نیمی از مشتریانی که در تلفن هوشمند خود جستجوی محلی انجام می دهند ، در همان روز به فروشگاه مراجعه می کنند.

با تنظیم فهرست Google Business برای خود یا مشتری خود شروع کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه “شروع کن” را فشار دهید و هر فیلد مربوطه ای را که توسط Google ارائه می شود پر کنید. هرچه اطلاعات بیشتری بتوانید به Google My Business اضافه کنید ، فهرست شما بیشتر برجسته می شود. مطمئن شوید که شما:

یک دسته برای یک تجارت انتخاب کنید ، مانند “فروشگاه مواد غذایی” ؛

بارگذاری تصاویر با کیفیت و وضوح بالا ؛

از مطابقت اطلاعات خود در هر پلتفرم اطمینان حاصل کنید.

برای تماس از شماره محلی استفاده کنید ؛

مرورها را تشویق کنید تا به لیست شما رتبه پنج ستاره بدهند.

با استفاده از فهرست Google My Business ، اطمینان حاصل می کنید که مخاطبان شما قبل از کلیک بر روی سایت ، تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد شرکت شما را در اختیار دارند. این بدان معناست که شما یا مشتری شما مشتریان بیشتری دریافت می کنید و افراد کمتری به وب سایت شما می خورند که ممکن است مایل به خرید از شما نباشند.

مرحله 7: از  STRUCTURED DATA MARKUP برای پاسخ به سوالات استفاده کنید

اگر در حال حاضر از مواردی مانند rich snippets در لیست های Google خود استفاده می کنید ، باید یک schema markup ساختار یافته نیز داشته باشید. schema markup در Google به موتورهای جستجو می گوید منظور از داده های شما چیست. این بدان معناست که می توانید اطلاعات اضافی را به لیست های خود اضافه کنید تا مشتریان شما را با دقت بیشتری به پشتیبانی مورد نیاز آنها راهنمایی کند.

ارائه اطلاعات اضافی schema markup به لیست های شما ، به آنها لمس نهایی بیشتری می دهد تا از برجستگی آنها در برابر رقابت اطمینان حاصل شود. ممکن است چیزی مانند “قیمت محصول” را به صفحه محصول یا اطلاعاتی درباره در دسترس بودن محصول اضافه کنید.

از طرف دیگر، می توانید گزینه هایی را برای افرادی که نتایج جستجو را مشاهده می کنند ، ارائه دهید. اگر نگران این هستید که برخی از افرادی که با لیست شما روبرو می شوند ممکن است به اطلاعات کمی متفاوت نیاز داشته باشند ، این یک گزینه عالی خواهد بود. به عنوان مثال ، می توانید از Google بخواهید صفحات دیگری را به همراه نتایج جستجوی شما فهرست کند که در صورت نیاز مشتریان به اطلاعات بیشتری می توانند به آنها بپردازند.

هنگام کار بر روی وب سایت ، ایجاد داده های ساختار یافته در فرایند طراحی شما چندین کار مثبت را انجام می دهد. این کار موتور جستجو را آسان تر می کند تا بتوانید از رتبه بالاتر خود یا مشتری خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، این بدان معناست که لیست های وب شما کامل تر و مفیدتر خواهد بود.

از آنجایی که UX همه چیز در مورد ارائه بهترین تجربه ممکن به مخاطبان شما با یک نام تجاری است، این کار با اطمینان از اینکه آنها اطلاعات مورد نیاز خود را در نتایج جستجو دریافت می کنند ، آغاز می شود.

به طور مداوم بهبود و آزمایش کنید

به یاد داشته باشید ، با شروع به جاسازی عناصر UX در لیست موتورهای جستجو ، آگاهی از تحولات مربوطه بسیار مهم است. در نهایت ، نیازهای هر مخاطبی می تواند به سرعت تغییر کند. توجه به مشتریان و نوع پیوندهایی که بیشتر روی آنها کلیک می کنند ، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید از مواردی مانند تجزیه و تحلیل Google برای آزمایش مواردی مانند عناوین ، تصاویر ، snippt  ها و موارد دیگری که ممکن است بر UX تأثیر بگذارد، استفاده کنید.

در عین حال، شایان ذکر است که الگوریتم های جستجوی Google همیشه در حال تغییر هستند. اجرای تست های تقسیم شده در صفحات مختلف به شما بینشی در مورد خواسته های مشتریان می دهد. اما اگر می خواهید از رقابت عقب نمانید، باید آخرین اسناد مربوط به جستجوی Google را زیر نظر داشته باشید.

مانند بسیاری از جنبه های استثنایی UX ، تسلط بر موقعیت SERP شما یک استراتژی مجموعه ای نیست و آن را فراموش کنید. اگر می خواهید به مشتریان نشان دهید که می توانند UX و SEO را ترکیب کنید ، باید دائماً دانش خود را گسترش دهید.

به راحتی می توان فراموش کرد که چیزهای بیشتری در UX وجود دارد تا این که دکمه های خود را در دستگاه های تلفن همراه قابل کلیک کنید یا اطمینان حاصل کنید که حرکت راحت است. برای اینکه طراح یا توسعه دهنده بتواند UX فوق العاده ای را برای یک نام تجاری ارائه دهد ، باید هرگونه تعامل شرکت و مشتری را در نظر بگیرد. در بیشتر مواقع ، این بدان معناست که با نحوه ظاهر شدن یک وب سایت در هنگام فهرست شدن در موتورهای جستجو شروع کنید.

مقالات مرتبط