سطح اهمیت تگ های h1 تا h6

سطح-اهمیت-تگ-های-h1-تا-h6

 سطح اهمیت تگ های h1 تا h6 در content بسیار بالا است. 6 “سطح اهمیت” وجود دارد، میزان اهمیت از تگ H1 تا تک h6  می باشد، که هرچه به  h6 نزدیکتر می شویم ارزش تگ کمتر می شود.

 بسیاری از برچسب ها در HTML ، از جمله تگ های عنوان  (H , H2, H3,… ,H6) نه برای کمک به قالب بندی، بلکه برای ارائه اطلاعات در مورد سلسله مراتب ساختاری یک محتوا ایجاد شده اند. به منظور سهولت در دسترسی و همچنین بهبود عملکرد SEO ، بهتر است از برچسب ها برای مقصود مورد نظر در اطلاعات استفاده کنید. در بسیاری از موارد، ویرایش محتوای شما نیز آسان تر می شود. خلاصه از برچسب های h1 تا h6  نه فقط به عنوان عناصر قالب بندی بلکه به عنوان نشانگر سرفصل ها و عناوین بخش ها درمحتوا استفاده کنید. در این مقاله سافت نت قصد دارد سطح اهمیت تگ های h1 تا h6 و اهمیت عنوان ها و ترتیب ارزش تگ ها را برای شما توضیح دهد.

عنوان ها چیستند؟

عنوان ها عبارت هایی هستند که در ابتدای یک بخش توضیح داده می شود. استفاده صحیح از تگ های عنوان در یک صفحه نمای کلی و همچنین بهبود عملکرد SEO را ارائه می دهد و به سرعت در ارتباط با آنچه یک صفحه وب در مورد آن است کمک می کند. آنها به بازدیدکنندگان کمک می کنند تا یک صفحه را به سرعت اسکن کنند و به موتورهای جستجو کمک می کنند تا به سرعت ساختار یک صفحه و آنچه در آن است را بفهمند. سطح اهمیت تگ های h1 تا h6 را میتوان در داخل محتوای با کیفیت با توجه به اهمیت آنها، که تمام نکات بهبود عملکرد SEO  در آن به کار رفته است را پیاده کرد.

تگ های عنوان در شش سطح ارائه می شوند: ارزش تگ های H1 تا H6 ، که ازتگ های H1 ، H2 و H3 بیشتر استفاده می شود. عنوان ها در HTML صفحه تعریف می شوند. عنوان H1 اغلب “عنوان اصلی” نامیده می شود، در حالی که عناوین H2-H6 “زیر عنوان” نامیده می شوند زیرا سطوح فرعی را نشان می دهند.

چرا ازعنوان ها استفاده می شود؟

عنوانها برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو مفید هستند.

بازدیدکنندگان از عنوان ها برای اسکن سریع یک صفحه استفاده می کنند تا تعیین کنند که آیا برای آنها مناسب است یا خیر.

موتورهای جستجو ازعنوان ها برای درک ساختار یک صفحه و موضوعاتی که در آن وجود دارد استفاده می کنند. در حالی که تنها یک عامل کوچک در رتبه بندی الگوریتم های موتورهای جستجو، از جمله کلمات کلیدی در عنوان ها ، به بهبود عملکرد SEO کمک می کند. حتی اگر از این ایده که عناوین برای یک رتبه بندی کوچک استفاده می کنند، استفاده نمی کنید، به خاطر داشته باشید که هر کاری که برای بهبود تجربه کاربر انجام می دهید به طور کلی به عملکرد بهتر SEO تبدیل می شود.

6 نکته سئو تگ های h1 تا h6

  1. بهبود عملکرد SEO
  2. هر صفحه فقط باید یک تگ h1 داشته باشد.
  3. محدودیت در تعداد استفاده از تگ های h1 تا h6
  4. محتوای تگ h1 عیناً مثل title (یعنی استفاده از کلمات کلیدی در عنوان)
  5. استفاده زنجیره وار
  6. استفاده از عبارات کلیدی یا LSI

کلمات کلیدی در عنوان ها باید به طور منطقی در یک صفحه تنظیم شوند تا سطح اهمیت تگ های h1 تا  h6 حفظ شود. یک صفحه با تگ عنوان H1 شروع می شود، پس از آن یک عنوان H2 و در صورت نیاز به یک زیر مجموعه دیگر می تواند با یک عنوان H3 دنبال شود. اگر به بخشهای فرعی بیشتری نیاز دارید، می توانید زیرعنوانهای H4-H6 را نیز اضافه کنید.

همچنین از تگ عنوان H1 به عنوان H3 نروید. در این بین باید یک عنوان H2 وجود داشته باشد.

اگر در حال نوشتن محتوای طولانی هستید، می توانید همه چیز را با عنوان از هم جدا کنید. یعنی می توانید ساختار سرفصل داشته باشید.

تگ-H1-تا-تگ-H2

کارشناسان سافت نت سطح اهمیت تگ های h1 تا h6را برای بهبود عملکرد SEO به صورت زیر توصیه می کنند :

H1 را برای عنوان اصلی صفحه ، H2 را برای عنوان title و H3 را برای زیر عنوان های اصلی ذخیره کنید. ارزش تگ ها : H1> H2> H3>…>H6

هر صفحه باید یک تگ H1 داشته باشد. درتگ های H2 ,H3 ,…H6 هیچ محدودیتی وجود ندارد و به اینکه محتوای چند کلمه ای ایجاد میکنید وابسته است.

مقالات مرتبط