یکی از قسمت های سئو که بسیار از آن شنیده اید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. به هر حال، هر زمان ما از یک موتور جستجو استفاده می کنیم از یک کلمه کلیدی استفاده می کنیم. پیدا کردن کلمات کلیدی هنر محسوب می شود.

کلمات کلیدی

بسیاری از کمپین های جستجوگرها با کلمات کلیدی شروع می شوند دانستن اینکه مخاطبان چه چیزی را جستجو می کنند یک مزیت قدرتمند است. در این مدت ما می خواهیم از ابزاری برای تحقیق درباره کلمات واقعی که مردم در موتورهای جستجو تایپ می کنند استفاده کنیم. صحبت کردن با زبان مخاطبان و نه اصطلاحات فنی، نحوه دستیابی به آنها است.

پس از داشتن ایده های متنوع برای کلمات کلیدی می توانید از آنها برای سئو در صفحه بهبود محتوای خود، ایجاد صفحات مفید و یافتن سایتهای مرتبط در مکان خود استفاده کنید.

تیم سافت نت با 6 ترفند پیدا کردن کلمات کلیدی را برای شما آسان میکند:

پیدا کردن کلمات کلیدی
  • برای همه موضوعات به وب سایت خود خانه اختصاص دهید.

بیایید با یک چیز عملی شروع کنیم  به تمام موضوعات مهم وب سایت فکر کنید. ایده های خود را در سطوح موضوعی گروه بندی کنید.

اگر وبلاگ نویسی می کنید ابتدا کلمات کلیدی مورد نظر را نوشته و سپس از روی آن شروع به وبلاگ نویسی کنید. با توجه به هر موضوع به نوبه خود به همه روشهای مختلفی فکر کنید که ممکن است کسی آنها را جستجو کند. خود را جای مخاطبان خود قرار دهید که آنها با چه کلماتی جستجو می کنند تا محتوای شما را پیدا کنند.

  •  ببینید سایت شما برای چه کلمات کلیدی قابل مشاهده است.

قبل از پیدا کردن کلمات کلیدی تازه یک روش هوشمند برای ایده گرفتن این است که ببینید در چه رتبه ای رتبه بندی شده اید. اینها موضوعاتی است که Google یا Bing از قبل فکر می کند شما یک منبع مرتبط هستید. این می تواند نشان دهد که آنها هنوز شما را پیدا نکرده اند. برخی از موضوعاتی است که از آنها شگفت زده خواهید. شما ممکن است هنوز به قدری بالا نباشید که بتوانید با این رتبه بندی ترافیک کسب کنید، اما باید از جایی شروع کنید!

  • ببینید با کدام کلمات کلیدی از سایت شما بازدید می کنند.

اگر خود را با Google Search Console یا Bing Webmaster Tools تنظیم کرده اید، اکنون می توانید ایده های کلیدی رایگان را دریافت کنید.

هر دو ابزار دقیقاً عبارات جستجو را نشان می دهند که  چه تعداد افراد روی چه موضوعی از سایت شما کلیک کرده اند.

به عنوان مثال، داده های Search Analytics جزئیات درخواست هایی را که برای آنها ظاهر شده اید، میانگین رتبه بندی صفحه و تعداد افرادی را که برای کلیک کردن روی نتیجه شما انتخاب کرده اند، نشان می دهد.

  •  اهداف جستجوی کلیدی خود را با جستجوهای مرتبط گسترش دهید.

یک روش خارق العاده و رایگان برای به دست آوردن ایده های جدید برای کلمات کلیدی در مکان خود، استفاده از داده های گوگل برای هر جستجو است. بعد از انجام هرگونه جستجو در Google، جستجوهای مربوط به آن را در پایین خواهید یافت. به همین ترتیب، ما می توانیم با استفاده از قابلیت Google Suggest ایده های زیادی بدست آوریم (لیستی از ایده هایی که Google هنگام شروع تایپ در نوار جستجو نشان می دهد). این اصطلاحات در حالی ظاهر می شوند که Google مرتباً از آنها استفاده می کند.

ابزارهایی مانند Keyword Tool و Ubersuggest به شما امکان می دهند کلمه کلیدی seed خود را وارد کنید و انواع مختلفی را پیدا می کنید، همه براساس جستجوهای واقعی.

  •  رقبای خود را بررسی کنید.

تاکتیک سریع و ارزشمند دیگرSEO،  ببینید رقبای شما برای چه رتبه ای رتبه بندی می کنند. به یکی از ابزارهای مورد استفاده برای بررسی رتبه بندی خود بروید. به سرعت خواهید دید که آنها از چه اصطلاحاتی ترافیک می گیرند و می توانند بهترین ها را برای خودشان داشته باشند!

اگر نمی دانید رقابت شما با چه کسانی است، مهمترین اهداف کلمات کلیدی خود را جستجو کنید سایتهایی که به طور مرتب رتبه خوبی دارند همان هایی هستند که می توان آنها را بررسی کرد. اکنون، فقط به این دلیل که یک رقیب برای یک کلمه کلیدی رتبه خوبی دارد، به این معنی نیست که باید آن را هدف قرار دهید. این باید به سایت و مخاطبان شما بسیار مرتبط باشد. اما این یک روش سریع و موثر برای استفاده از سخت کوشی دیگران برای کشف علایق مخاطبان است.

  • اهداف کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید.

در برخی از مراحل قراراست لیست بزرگی از کلمات کلیدی بالقوه داشته باشید. ما باید راهی برای انتخاب بهترین موارد برای تمرکز پیدا کنیم. ما ترکیبی از اصطلاحات سر و بلند را می خواهیم.

اصطلاحات در بیشتر مواقع جستجو می شوند و کلمات کمتری دارند (در بیشتر موارد 3 یا کمتر) و در نتیجه اغلب بسیار عمومی تر و قابل رقابت هستند. عبارات طولانی تر (معمولاً بیش از 3 کلمه) هستند و خاص ترند. در حالی که کلمات کلیدی بلند معمولاً از محبوبیت کمتری برخوردار هستند و رقابت کمتر است. اما معمولاً می توانیم دقیقاً بگوییم که جستجوگر دنبال چه چیزی است. مانند: به کفش در مقابل چکمه های قهوه ای مردانه فکر کنید.

تعدادی ابزار وجود دارد که ما می توانیم برای پیدا کردن کلمات کلیدی از جمله    Google’s Keyword Planner  که برای استفاده کامل از آن، به یک حساب  Google AdWords فعال نیاز دارد استفاده کنیم.

تیم سافت نت برای سایت هایی که تازه شروع بکار کرده اند استفاده ازعبارات کلیدی بلند که رقبای کمتری دارد را پیشنهاد میکند زیرا بهترین روش برای بالا آمدن است. رفته رفته بعد از بالا آمدن میتوانند از عبارات کلیدی کوتاه استفاده کنند.

مقالات مرتبط