چرا طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی مهم است؟

طراحی-وب-سایت-فروشگاه-اینترنتی

در طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی باید دقت لازم را داشته باشید تا سایتی با نظم و زیبا طراحی کنید.

به نظر می رسد انسان ها فقط چیزهایی را دوست دارند که به زیبایی طراحی شده اند. همین اصل برای وب سایت ها، به ویژه در زمینه فروشگاه اینترنتی اعمال می شود. اگر شما طراحی وب سایت را بهترین شکل و بسته بندی محصولات را به زیبایی به بازدید کنندگان خود ارائه دهید قطعاً توجه مشتری را به خود جلب می کنید.

طراحی وب سایت ها همیشه نقشی اساسی در یک استراتژی فروش آنلاین و بازاریابی موفق داشته اند. به این دلیل که طراحی جذاب، زیبا و یک پالت رنگی عالی می تواند ارزش محصولات شما را افزایش دهد.

چه در شرف طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی کاملاً جدید باشید و چه به فکر طراحی مجدد سایت فعلی خود افتاده اید، مطالب زیر میتواند برای شما مفید باشد.

کدام وب سایت فروشگاه اینترنتی خوب است؟

مردم طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی را در دقیقه ای که بر روی آن فرود می آیند، قضاوت می کنند.

در حقیقت، مطالعات نشان داده اند که 50 میلی ثانیه برای مرورگرها طول می کشد تا تصمیم بگیرند که آیا آنها در یک سایت باقی خواهند ماند یا خیر. 50 میلی ثانیه برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران ! به همین دلیل است که طراحی وب سایت برای کسب و کار فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است.

وقتی مشتری ندارید، جلب اعتماد مشتری سخت ترین مشکل است، بنابراین هنگام طراحی وب سایت برای کسب و کار فروشگاه اینترنتی خود می توانید از این شاخص های اعتماد استفاده کنید.

وبسایت-فروشگاهی

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی خوب را می توان با چهار عنصر تعریف کرد:

اعتماد کنید

تصور کنید در یک فروشگاه خرده فروشی قدم میزنید و فاجعه ای بزرگ را می بینید. لباس ها نامرتب است، فروشگاه کثیف است، هیچ کس به شما سلام نمی کند یا باعث خوشحالی شما نمی شود. احتمالاً هر چه زودتر از آنجا خارج می شوید.

وقتی کسی برای اولین بار به فروشگاه شما مراجعه می کند، ممکن است در مورد برند شما، کیفیت محصولات شما یا پشتیبانی شما چیزی نداند. ممکن است معاملاتی انجام گیرد اما لازم است قبل از خرید واقعی به شما اعتماد کنند.

مشتریان باید بدانند که هنگام خرید از شما، محصول را همانطور که تبلیغ می شود دریافت می کنند. سه شاخص ضروری اعتماد وجود دارد که هر مشاغل هنگام ساخت وب سایت خود باید آنها را اعمال کند.

  • اطلاعات تماس

هیچ چیز بیشتر از یک وب سایت بدون اطلاعات تماس، مشتریان را از خود دور نمی کند. ایمیل و در صورت امکان شماره تلفن و آدرس پستی را در آن قرار دهید. این نوع اطلاعات، همراه با یک صفحه درباره ما، به مشتریان کمک می کند احساس کنند که از یک شخص واقعی خریداری می کنند.

  • ضمانت بازگشت یا مرجوع کردن

مرجوع کردن و پس گرفتن کالاهایی که رضایت مشتریان را جلب نمی کند برای مردم حس اعتماد می آورد و با ایجاد اعتماد به نفس در مشتری باعث افزایش فروش می شود که اگر کالایی را پس بفرستد هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی کند و مبلغ کالا به حساب ایشان بازمیگردد.

  • گواهینامه های فنی

با افزودن گواهینامه ها از جمله نماد اعتماد الکترونیکی و رسانه  های دیجیتال و اتحادیه های مربوطه حس اعتماد را در کاربران ایجاد می کنید که به راحتی از فروشگاهتان خرید کنند.

جذابیت بصری خوب

جذابیت بصری برای کمک به مشتریان در پیش بینی محصولات شما به صورت آنلاین و کلیک بر خرید، ضروری است.

افراد اولین برداشت خود از سایت شما را فقط در میلی ثانیه تشکیل می دهند. در وب سایت فروشگاه اینترنتی، تعداد شمارش تأثیرات تا حد زیادی به کیفیت تصاویر شما بستگی دارد. به طور کلی، بهتر است عکس های محصول با پس زمینه سفید و همچنین عکس محصولات خود را با بهترین کیفیت در سایت قراردهید.

محصولاتی که روی زمینه سفید عکس گرفته شده اند، استاندارد عکاسی فروشگاه اینترنتی هستند. این به این دلیل است که پس زمینه سفید دیدن جزئیات محصول را آسان تر می کند و مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد.

قالب پاسخگو برای موبایل و وب

طبق comScore شرکت اینترنتی بازاریابی، نزدیک به 70 درصد از وقت رسانه دیجیتال صرف دستگاه های تلفن همراه می شود. متأسفانه، بسیاری ازسایت های فروشگاه اینترنتی  برای موبایل بهینه نیستند و فقط با در نظر داشتن مرورگر دسک تاپ ساخته می شوند. این می تواند منجر به از دست دادن تعداد قابل توجهی مشتری شود.

مشتری سایت را روی دسک تاپ، روی تلفن هوشمند یا رایانه لوحی باز می کند. پس باید وب سایت فروشگاهی در صفحه های مختلف، مناسب با اندازه دستگاه ها و کاربر پسند قابل استفاده باشد.

در نهایت بهتر است طراحی وب سایت برای کسب و کار فروشگاه اینترنتی را خودتان در دستگاه های مختلف آزمایش کنید تا ببینید از طراحی سایت و کارکرد سایت روی هر دستگاه راضی هستید یا نه! اگر راضی نباشید، احتمال زیادی وجود دارد که مشتریان شما نیز راضی نباشند.

ناوبری آسان

پیمایش در وب سایت باید به مشتریان در یافتن سریع و آسان محصولات کمک کند. پیمایش خوب همچنین به بهبود سئو سایت کمک می کند تا در نتایج جستجو پیدا شوید. ناوبری خوب تجربه خرید آنلاین را بهبود می بخشد و به بازرگانان در افزایش فروش و سود خود کمک می کند. پیمایش همچنین می تواند بر موضوعی که انتخاب می کنید تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر کاتالوگ بزرگی از محصولات دارید تم با منوی بزرگتر ممکن است برای شما بهترین باشد.

در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که باید هنگام طراحی وب سایت برای کسب و کار فروشگاه اینترنتی خود رعایت کنید. ابتدا سعی کنید فقط به چند عنوان از فهرست در پیمایش خود پایبند باشید. هنگام برچسب زدن به هدرها واضح و مستقیم عمل کنید. در اینجا عناوینی وجود دارد که می توانید برای پیمایش سطح بالا استفاده کنید:

خرید [رده محصول]

درباره ما

بهترین فروشندگان

با ما تماس بگیرید

به عنوان یک مبتدی شما باید با چهار مورد ذکر شده در بالا شروع کنید، اما با گذشت زمان، خواهید فهمید که مخاطبان شما به چه چیزهایی جلب می شوند.

پیوندهای ناوبری اضافی می توانند در پاورقی شما بخشی در پایین وب سایت شما قرار بگیرند. در اینجا برچسب هایی که برای پاورقی شما توصیه می کنم وجود دارد:

خرید [رده محصول]

ضمانت بازگشت

شرایط استفاده از خدمات

با ما تماس بگیرید

مقالات مرتبط