الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل

الگوریتم های گوگل یک سیستم پیچیده است که برای بازیابی داده ها از فهرست جستجوی خود و ارائه بهترین نتایج فوری برای یک پرس و جو استفاده می شود. موتور جستجو از ترکیبی از الگوریتم ها و عوامل رتبه بندی متعدد برای ارائه صفحات وب براساس ارتباط در صفحات نتایج موتورهای جستجو  (SERP) استفاده می کند.

گوگل در سالهای اولیه فعالیت خود، تنها چند مورد از الگوریتم های خود را به روز کرد. در حال حاضر، گوگل سالانه هزاران تغییر ایجاد می کند. اکثر این به روز رسانی ها آنقدر ناچیز هستند که کاملاً مورد توجه قرار نمی گیرند. با این حال، گاهی اوقات، موتور جستجو به روز رسانی های اصلی الگوریتمی را ارائه می دهد که به طور قابل توجهی بر SERP ها تأثیر می گذارد.

به طور دقیق، کل سیستم رتبه بندی گوگل شامل الگوریتم های متعددی است که عوامل مختلفی مانند کیفیت، ارتباط یا قابلیت استفاده از صفحه را در نظر می گیرد. ما در این مقاله میخواهیم برخی ازالگوریتم های گوگل را بررسی کنیم.

بررسی 5 الگوریتم گوگل

پاندا (panda)

نحوه کار الگوریتم پاندا این گونه است که به روز رسانی الگوریتم پاندا به اصطلاح “نمره کیفیت” را به صفحات وب اختصاص می دهد. سپس از این نمره به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می شود.

کاربرد الگوریتم پاندا

  • شناسایی محتوای نامناسب، نامرتب و کپی
  • تشخیص محتوای مغایر با آنچه موتور جست و جونمایش میدهد.
  • بررسی قالب دسته اول و تولیدی توسط صاحبان سایت
  • بررسی مطالب دسته اول وتولید توسط صاحبان سایت
  • استفاده بیش ازحد تبلیغات
  • متاتگ ها و تگ های مناسب در صفحات
  • لینک های شکسته
  • زمان حضور هر کاربر در سایت7
  • مشکلات فنی وب سایت
  • استفاده از قالب های آماده
  • تشخیص سایت های مرجع
  • توضیحات نیمه تمام
  • قابلیت خواندن توسط کاربر

سایت شامل جزئیات میباشد یانه

پنگوئن (penguin)

هدف الگوریتم گوگل پنگوئن این است که سایتهایی را که بک لینک آنها غیر طبیعی به نظر می رسد، رتبه بندی کند. اساس الگوریتم پنگوئن روی لینک ها میباشد ولی اساس الگوریتم پاندا روی محتوا است.

کاربرد الگوریتم پنگوئن

  • شناسایی لینک های اپم
  • تشخیص لینک های خریداری شده و تبادل لینک بیش از حد
  • استفاده بیش از حد از عبارات کلیدی
  • بررسی میزان اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی
  • رعایت کپی رایت
  • تغییر مسیر فریب کارانه
  • متن یا لینک پنهانی
  • ارسال پرس و جو های خودکار به گوگل

مرغ مگس خوار (Hummingbird)

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار به Google کمک می کند تا جستجوها را بهتر تفسیر کرده همچنین نتایج مورد نظررا با واژه های جست وجو مطابقت دهد. در حالی که کلمات کلیدی همچنان مهم هستند، الگوریتم مرغ مگس خوار این امکان را می دهد که یک صفحه برای یک جستجو رتبه بندی شود.

کاربرد الگوریتم مرغ مگس خوار

  • تاثیر مستقیم در نتایج رتبه بندی ندارد.
  • تجزیه و تحلیل عبارات کلیدی
  • بررسی عبارات مشابه، مترادف، عبارات کلیدی جست وجو

رنک برین (Rank brain)

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین (rankbrain)  بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است. این یک سیستم یادگیری ماشینی است که به Google کمک می کند تا معنای پرسش ها را بفهمد و نتایج موتور جستجو را در پاسخ به این پرسش ها ارائه دهد. گوگل RankBrain را سومین عامل مهم رتبه بندی می نامد.

کاربرد های الگوریتم رنک برینrankbrain

  • بیشترین شباهت جست و جو
  • کیفیت،کاربرپسند و منحصر به فرد بودن محتوا
  • داستان بک لینک های بدون لینک

کبوتر (Pigeon)

 الگوریتم کبوتر Pigeon به گونه ای طراحی شده است که الگوریتم جستجوی محلی Google را به الگوریتم وب خود نزدیک کند و پارامترهای رتبه بندی را بر اساس فاصله و موقعیت مکانی بهبود بخشد.

کاربرد الگوریتم کبوتر

  • ثبت سایت در گوگل مپ
  • قراردادن اطلاعات تماس
  • قرار دادن گوگل مپ در سایت
  • تگ کردن موقعیت مکانی شغل شما در گوگل مپ
  • یک صفحه جدید برای هر نمایندگی
  • نظرخواهی از مشتریان و کاربران خود در گوگل مپ

مقالات مرتبط