چگونه به درستی تولید محتوا کنیم؟

تولید محتوا

سوال چگونه به درستی تولید محتوا کنیم؟ در ذهن اکثر مردم به وجود می آید. جواب این سوال پیش ما هست.

 اگر صاحب مشاغل هستید، می دانید که کار تولید محتوا عالی کلید همه تعاملات آنلاین شماست. شما برای جذب سرنخ های خود و سرگرمی مخاطبان خود باید محتوا تولید کنید. اگر می خواهید از بازی جلوتر بروید، محتوا باید به طور منظم تحویل داده شود. برای چندین کانال سازگار شود و در حالت ایده آل، اصلی باشد و توجه کاربران را به خود جلب کند. به نظر می رسد چالش برانگیز است.

به همین دلیل ایجاد یک فرآیند تولید محتوا برای بقا در دنیای آنلاین ضروری است.

ما یک راهنمای ساده برای تنظیم فرآیندی به شما نشان خواهیم داد که می توانید هر زمان که برای تولید بخشی از محتوای فعالیت های بازاریابی خود نیاز دارید، آن را دنبال کنید. این می تواند به عنوان مثال، یک فیلم کوتاه باشد که محصول شما را معرفی می کند.

5 مرحله تولید محتوا عالی

فرآیند تولید محتوا

پروژه را تعریف کنید

اول و مهمترین کارتولید محتوا این است که پروژه را تعریف کنید. اگر تازه وارد بازار شده اید، ممکن است هدف این باشد که محصول خود را به مشتریان معرفی کنید. هدف باید این باشد که به طور خلاصه به مردم نشان دهیم محصول شما به چه معناست و چگونه کار می کند. شما باید آنچه را که می خواهید در ویدئو بگنجانید تعریف کنید، مطمئن شوید که به نقاط فروش منحصر به فرد خود و دلایل اینکه شما بهترین راه حل هستید، اشاره کنید.

مراحل تولید را توصیف کنید

مراحل تولید را میتوان  به 4 بخش دسته بندی کرد.

  • توسعه مفهوم

توسعه مفهوم شامل یک جلسه خلاقانه است که مراحل کارتولید محتوا را توصیف کنید. همه ذینفعان باید در این روند اولیه شرکت کنند تا دیدگاه خود را در مورد همه جنبه های اساسی پروژه ارائه دهند. ما در مورد تیم خلاق، طراحان گرافیک، نویسندگان تبلیغات، مدیران برند، اما همچنین مدیران کانال مربوطه صحبت می کنیم که قصد دارند از ویدیو در تبلیغات خود استفاده کنند. در این مرحله، شما باید مفهوم، سبک ویدیو (انیمیشن یا زنده)، بودجه و منابع را تعریف کنید.

  • تولید و پس از تولید

این مرحله به تصمیمات قبلی بستگی دارد. اگر تصمیم دارید یک فیلم متحرک تولید کنید که به صورت داخلی ساخته شده است. باید اطمینان حاصل کنید که افراد مربوطه را به این پروژه اختصاص دهید و یک جدول زمانی تعیین کنید تا مطمئن شوید که فیلم طبق برنامه تحویل داده شده است. تولید و پس از تولید همچنین می تواند بین تیم داخلی و یک آژانس خارجی تقسیم شود.

  • سندیکا

از قبل تعیین فرمت های مختلف ویدئویی و کانال های تعیین شده در مرحله اول پروژه مهم است. بنابراین تیم از تعداد ویرایش های لازم آگاه است. به عنوان مثال، می توان از نسخه طولانی تری از ویدئو در صفحه اصلی برای ارائه محصول، به خبرنامه اضافه شده در ارائه های تبلیغاتی برای مشتریان و سرمایه گذاران، برای اهداف منابع انسانی، جهت نمایش محصول در حین استخدام کالا (به عنوان مثال در هنگام حمل و نقل) استفاده کرد. از نسخه های کوتاه تر می توان برای تبلیغات بازاریابی عملکرد یا حتی به عنوان یک نقطه تلویزیونی برای تبلیغات آفلاین استفاده کرد.

  • بومی سازی

بومی سازی عامل مهمی است که می تواند کل مفهوم را تحت تأثیر قرار دهد. سوالی که قبل از تصمیم گیری درباره ایده باید بپرسیم این است که: “آیا باید محتوای مورد نظر را بومی سازی کنیم؟” اگر بله، برای چه بازارهایی؟ آیا مفهومی که دوست داریم برای بومی سازی مناسب است؟ از منظر زبان، باید تصمیم بگیریم که آیا می خواهیم از صدای صوتی استفاده کنیم یا فیلم را به زبان های مختلف فیلمبرداری کنیم.

خلاقیت خلاصه

داشتن خلاقیت خلاصه خوب،  کار تولید محتوا را آسان می کند و شما میتوانید محتوای اسرارآمیزی تولید کیند. در اینجا لیستی از مواردی که برای جلوگیری از رفت و برگشت بی مورد و سوتفاهم وجود دارد، آورده شده است.

پیش زمینه و مروری بر پروژه (چرا این کار را می کنید؟ منطق، انگیزه ها و غیره)

هدف (هدف اصلی این پروژه چیست؟)

مخاطبان هدف (این کمپین چه کسانی را هدف قرار داده است؟ می خواهیم چه کسانی را جذب کنیم؟)

خلاصه مفهوم (ایده خلاقانه چیست؟ ایده، پیام اصلی و سبک کلی را توصیف کنید.)

نام پروژه (به منظور بهبود ارتباط بین ذینفعان)

کانال ها (این ویدیو از کجا پخش می شود؟)

موسیقی (آیا موسیقی در این ویدیو وجود دارد؟)

قالب ها و مشخصات مواد (فیلم در چه قالب هایی تحویل می شود؟)

متن برای ویدیو (چه متن ویژه ای ارائه می شود؟)

زمان بندی (آخرین مهلت چیست؟)

ملاحظات (آیا عوامل یا عناصر مهم دیگری نیز باید در نظر گرفته شود؟)

منابع (آیا منابع تصویری یا کلامی وجود دارد که می تواند مفید باشد؟)

پادکست (آیا محتوای ما به صورت پادکست است؟)

متن ( آیا برای تولید محتوا متنی از نویسنده کمک می گیرید؟)

پروژه زمان بندی

جدول زمانی پروژه باید با استفاده از یک ابزار مدیریت پروژه مانند آسانا، ترلو، جیرا و غیره یا به سادگی با استفاده از صفحه گسترده Google مدیریت شود. بسیار مهم است که همه ذینفعان به ابزار یا برگه دسترسی داشته باشند و بتوانند روند پیشرفت پروژه را ردیابی کنند. شما باید پروژه را به این مراحل تقسیم کنید: توسعه مفهوم، تولید، پس از تولید، حلقه بازخورد و تحویل نهایی. همچنین مهم است که یک نفر مسئول کل فرآیند، یک مدیر پروژه یا یک تولید کننده باشد. جدول زمانی تخمینی برای هر مرحله به نوع مفهوم و منابع موجود بستگی دارد.

ارزیابی

پس از اتمام پروژه، باید اطمینان حاصل کنیم که با موفقیت به هدف خود رسیده ایم. پروژه را در تمام قالب های درخواستی تحویل داده ایم. ما باید یک ساختار برای بررسی اینکه چه چیزی کار کرده و چه چیزی کار نکرده ایم ایجاد کنیم تا بتوانیم برای پروژه های آینده نمونه کاری داشته باشیم. همچنین مفید است که از ذینفعان اصلی پروژه سوالاتی کنید تا نظرات خود را در مورد روند کار و اینکه کار تولید محتوا چگونه بوده است را  بگویند و عملکرد محتوا در قالب هاب متنی، پادکست، فیلم، عکس را با هم تحلیل کنید.

محتوا

اکنون، شما دانش و ابزار لازم را برای ایجاد چند فیلم ضربتی برای کمپین آنلاین بعدی خود دارید! امیدواریم با این مطالب به جواب سوال خود (چگونه  کارتولیدمحتوا را درست انجام دهیم؟) رسیده باشید  در اینجا در softnetco، ما همیشه اطمینان حاصل می کنیم که از مبارزات شما در هر مرحله پشتیبانی می کنیم و می توانیم به شما کمک کنیم تا یک فرآیند تولید محتوا را با موفقیت انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!

مقالات مرتبط