اشتباهات رایج سئو و راه کارها

اشتباهات رایج سئو

برای بهینه سازی سایت باید راه کارهایی را بیاموزید. امروزه با انجام دادن بعضی از اشتباهات رایج سئو رنک بسیاری از سایت ها پایین آمده است.

در حال حاضر، احتمالاً به خوبی می دانید که بهینه سازی موتورهای جستجو(seo) یکی از جنبه های مهم استراتژی بازاریابی آنلاین شما است. این به سایت شما کمک می کند رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو داشته باشد، ترافیک را افزایش می دهد و اطمینان می دهد که مخاطبان شما، می توانند شما را پیدا کنند.

اشتباهات رایج سئو می تواند منجر به جریمه هایی شود که باعث ضعیف شدن رتبه بندی سایت شود. این آخرین چیزی است که هر کسب و کاری می خواهد. بنابراین بیایید در این مقاله ، به 5 اشتباهSEO  و نحوه جلوگیری از آنها نگاه کنیم.

5 اشتباه SEO

کلمات کلیدی

هنگامی که یک کاربر یک پرس و جو را در موتور جستجو تایپ می کند، تنها در صورتی می تواند یک سایت را نمایش دهد که از کلمات کلیدی درست استفاده شود. این بدان معناست که برای مشاغل بسیار وسوسه انگیز است که تا آنجا که ممکن است کلمات کلیدی زیادی را در محتوای خود قرار دهند.

این یکی از اشتباهات رایج سئو است و متأسفانه انجام آن تأثیر مطلوبی نخواهد داشت. تراکم بالای کلمات کلیدی نشانه محتوای بی کیفیت است و بنابراین می تواند به رتبه سایت ضربه بزند. علاوه بر این، این یک تجربه کاربری منفی ایجاد می کند، به این معنی که بعید است مردم دوباره از سایتی دیدن کنند.

راهکار:

از ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان Google برای شناسایی کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. به جای داشتن یک لیست بی پایان از کلمات کلیدی، روی چند عبارت واقعاً عالی تمرکز کنید که می توانند ترافیک با کیفیت بالا را به سایت شما هدایت کنند.

گوگل همیشه محتوای مفید و غنی از اطلاعات را که از کلمات کلیدی به طور مناسب و در چارچوب استفاده می کند، در اولویت قرار می دهد. بسیار مهم است که کلمات کلیدی شما به طور طبیعی با محتوای شما جریان داشته باشند. یک نکته عالی این است که تمام صفحات خود را مرور کرده و متن را با صدای بلند بخوانید. اگر درست به نظر نمی رسد، با موقعیت یابی کلمات کلیدی خود بازی کنید.

ایجاد لینک

فرایند لینک سازی، بدست آوردن لینک از وب سایتی به وب سایت دیگر است. این یک تاکتیک SEO عالی است زیرا ترافیک ارجاع را هدایت می کند و به ایجاد اقتدار سایت کمک می کند. لینک های پشتیبان به گوگل می گویند که یک وب سایت یک منبع با کیفیت است و بنابراین احتمال بیشتری دارد که رتبه بالاتری به آن بدهد.

در مورد استراتژی ایجاد لینک خود، مشاغل باید با احتیاط عمل کنند، زیرا تعدادی از اشتباهات وجود دارد که می توان مرتکب شد.

خرید بک لینک ممکن است راهی سریع و بی ضرر برای افزایش تلاش SEO باشد، اما توصیه نمی شود. گوگل بسیار باهوش است و می تواند لینک های غیر طبیعی را تشخیص دهد و در صورت مشاهده این کار می تواند یک سایت را به طور کامل حذف کند.

در حالی که مشخص شده است که تبادل لینک بسیار مفید است اما اگر به درستی انجام نشود، می تواند مضر باشد. موتورهای جستجو می توانند تشخیص دهند که آیا سایت ها تبادل لینک زیادی از وب سایت های اسپم دارند. این می تواند منجر به مجازات با رتبه های پایین تر یا حتی ممنوعیت کامل شود.

راهکار:

رسانه های اجتماعی بهترین گزینه برای ارسال ترافیک با کیفیت خوب به وب سایت شما هستند. این پلتفرم ها از نظر موتورهای جستجو یک منبع معتبر هستند. بنابراین شما برای استفاده از آنها مجازات نخواهید شد.

خواه محصولی، تبلیغاتی، صفحه فرود یا وبلاگ جدیدی برای تبلیغ داشته باشید، رسانه های اجتماعی بهترین مکان برای آگاهی به دنبال کنندگان شما و هدایت آنها به وب سایت شما است.

تشویق مشتریان به بازخورد در سایت های بازبینی یکی دیگر از راه های عالی برای به دست آوردن لینک های قابل اعتماد است.

استفاده از مطالب تکراری

در صفحه راهنمای کنسول جستجوی گوگل، به وضوح بیان شده است که مهمترین کاری که یک وب سایت می تواند برای SEO انجام دهد، ارائه محتوای با کیفیت بالا است.

متأسفانه، صاحبان مشاغل اغلب بیش از حد مشغول به تولید محتوای تازه، آموزنده و جذاب به طور منظم هستند. در نتیجه، یکی از اشتباهات رایج سئو، محتوای تکراری است.

وقتی شرکت ها وقت کم می آورند یا در تلاش هستند که بدانند چه بگویند، ممکن است وسوسه کننده باشد که متن یک وب سایت دیگر یا بخشی از سایت خود را کپی کنند. متأسفانه، این به هیچ کس لطف نمی کند. موتورهای جستجو به ندرت نسخه های متعددی از یک محتوا را نشان می دهند، این بدان معناست که شرکت ها می توانند شانس خود را برای نمایش در صفحات نتایج از بین ببرند. گوگل روی عناوین تکراری حساس هست و دیر یا زود به محتوای تکراری پی برده و شما راجریمه می کند. قوانین حق چاپ نیز در مورد محتوای آنلاین وجود دارد.

راهکار:

اگر صفحات شما حاوی اطلاعات مفیدی باشد، محتوای شما بازدیدکنندگان را جذب می کند، وب سایت های دیگر می خواهند به شما لینک دهند و در نتیجه، موتورهای جستجو شما را به عنوان یک مرجع خوب تشخیص می دهند.

محتوا باید مفید، غنی از اطلاعات باشد و محصولات یا خدمات شما را به وضوح و با دقت توصیف کند. نکته مهم دیگر این است که اطمینان حاصل کنید مطالب شما تا حد ممکن آموزنده است تا خوانندگان مجبور نباشند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت دیگری مراجعه کنند.

عدم بهینه سازی وب سایت برای موبایل

دستگاه های تلفن همراه تقریبا نیمی از کل ترافیک اینترنت در سراسر جهان را تشکیل می دهند. این بدان معناست که اگر یک وب سایت، سازگار با تلفن همراه نباشد می تواند نیمی از بازدیدکنندگان خود را از بین ببرد.

فقط مشتریان نیستند که از دست می روند. از سال 2018 ، گوگل از نمایه سازی اول موبایل استفاده می کند، به این معنی که وب سایت هایی که در دستگاه های تلفن همراه بهتر کار می کنند را ترجیح می دهد.

برای بررسی این که سایت یک سایت ریسپانسیو  است یا خیر، کافی است از یک تلفن هوشمند استفاده کنید تا ببینید آیا به طور خودکار کوچک می شود یا مناسب صفحه کوچکتر است یا خیر. پیمایش سایت باید آسان باشد و مهم این است که بازدیدکنندگان بتوانند تمام متن را بدون پیمایش افقی بخوانند (مگر اینکه وب سایت به صورت افقی تنظیم شده باشد). پنجره های بازشو باید به راحتی بسته شوند و از فلش استفاده نکنند زیرا اکثر کاربران تلفن همراه نمی توانند این محتوا را مشاهده کنند.

راهکار:

تجربه ناامید کننده کاربر به این معنی است که بازدیدکنندگان بلافاصله وب سایت شما را کلیک می کنند. این امر علاوه بر غیر ممکن کردن فروش، به تلاش های SEO شما نیز آسیب می رساند. خبر خوب این است که وب سایت شما می تواند برای موبایل مناسب باشد.

اگر پلتفرم خود را بر روی سایتی مانند WIX ساخته اید ، آنها می توانند وب سایت شما را ریسپانسیو کنند. شما نیازی به دانش کد نویسی ندارید، این فقط یک مورد کشیدن و رها کردن است تا مطمئن شوید همه چیز در جای مناسب قرار دارد.

همچنین می توانید برنامه نویسان حرفه ای که می تواند این کار را برای شما انجام دهد، برون سپاری کنید. اگر نمی توانید یک شرکت معتبر پیدا کنید ، می توانید از سافت نت کمک بگیرید.

عدم استفاده از تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل نقش مهمی در SEO دارد. در میان بسیاری از موارد دیگر، داده های به دست آمده از سیستم عامل های رایگان مانند Google Analytics می تواند کسب و کارها را در مورد وب سایت خود از جمله موارد زیر مطلع کند:

  • چقدر ترافیک دارد
  • این ترافیک از کجا ناشی می شود
  • کدام کلمات کلیدی باعث جذب بازدیدکنندگان می شود
  • ایا تبلیغات پولی شما کار می کند
  • کدام صفحات محبوب هستند
  • مدت زمانی که افراد در وب سایت شما صرف می کنند

این بینش ها برای هر شغلی بسیار ارزشمند است زیرا آنها را قادر می سازد تا کمپین های خود را بهبود بخشیده و به درستی مشخص کنند که در کجا باید زمان و پول خود را سرمایه گذاری کنند.

راهکار:

اگر هنوز قانع نشده اید، این قسمت را بخوانید که توضیح می دهد چرا تجزیه و تحلیل وب سایت برای رشد کسب و کار شما مهم است.

خبر خوب این است که پیاده سازی آن آسان تر از چیزی است که فکر می کنید. این شامل نصب یک کد در وب سایت شما می شود، اما این چیزی است که می توانید کپی و جایگذاری کنید تا حتی مبتدیان بتوانند خودشان این کار را انجام دهند. گوگل همچنین یک راهنمای گام به گام برای شروع کار با Analytics ارائه می دهد. این کار تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.

در حالی که به نظر می رسد چیزهای زیادی برای جلب توجه شما وجود دارد، اما اطلاعات زیادی در اینترنت وجود دارد که همه چیزهایی را که باید در مورد SEO بدانید توضیح می دهد.

گوگل تأکید زیادی بر محتوای با کیفیت دارد که واقعاً به نفع کاربر است. استفاده از کارهای غیراستاندارد (که اغلب به عنوان سئو کلاه سیاه نامیده می شود که در مقالات آینده با سئو کلاه سیاه بیشتر آشنا می شویم ) در طولانی مدت به ضرر سایتان خواهد بود، به این معنی که خطاها می تواند هزینه بر باشد. پس بیایید با حل اشتباهات رایج سئو بهینه سازی سایت خود را انجام دهیم.

مقالات مرتبط